2011. május 1., vasárnap

a család nagy kedvence: paradicsomos húsgombóc

Ezt a kajcsit nagyon szeretik a srácok is, én is, szóval a család egyik nagy kedvence.

A gombócokat 40-50 dkg darált húsból csinálom, hozzáadok egy kis olajat, sót, borsot és rizst szemre, ki többel, ki kevesebbel szereti. Aztán sós, forró vízben kifőzöm őket. Jó sok lében, hisz kell a főzelékhez.

Míg főnek, addig megfőzök pár szem krumpli, a bébnek nagyrészt ezzel sűrítem be, apa nem szereti benne :o, én viszont szeretem, hogy hús is és krumpli is.

Van egy lábasom, a legnagyobbtól eggyel kisebb, én abban szoktam készíteni a rántást, 4-5 ek. lisztet felhevítek olajon, hideg vízzel engedem fel, majd teszek bele két közepes paradicsom püré konzervet (van aki kevesebbet tesz bele, van aki többet, ki paradicsomosabban, ki kevésbe paradicsomosan szereti). Szép csomómentesre keverem, majd só, petrezselyem és a gombócok levéből öntök még rá annyit, hogy majdnem teli legyen a lábas. cukor ízlés szerint (vagy édesítő), közepes sűrűn szeretjük, van amikor nem sikerül eltalálnom és nagyon híg, akkor a végén még a főzelékből veszek ki egy kicsit, teszek bele1-2 ek. lisztet, összemixelem és ráöntöm a főzelékre.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...