2013. január 20., vasárnap

aranygaluska: hagyományosan és kakaósan

Új a tűzhelyem, felül gázos, alul villanyos, kíváncsi voltam, hogy süt légkeveréssel, mert az már kiderült, hogy alsó sütésem nincs :(, és valahogy megkívántam az aranygaluskát...igen ám, csak nem sok dióm volt itthon...felhívtam anyát, hogy mi legyen...és valahogy jött az ötlet, hogy a másik fele legyen kakaós, hisz a kalácsba a töltelék is olvasztott margarin, kakaó és cukor. És tök jó lett, máskor is megcsinálom ;).

Hozzávalók: 

  • 50 dkg liszt, 
  • 2 tojássárgája,
  • 50 g olvasztott margarin,
  • 2,5 dkg élesztő, 
  • 2-2,5 dl tej,
  • pici só,
  • 2-3 ek. cukor

Az élesztőt langyos, cukros tejjel elkevertem, hagytam kicsit felfutni, addig tálban kimértem a lisztet, majd beletettem a többi hozzávalót is és jól összedolgoztam. Hagytam meleg helyen a duplájára kelni, majd kb. 0,5 cm-es vastagágúra kinyújtom, feles pohárral karikákat szaggattam, amit olvasztott margarinban megforgattam, majd cukros dióban is és beletettem a tepsibe, Miután a dióm elfogyott, eljátszottam cukros kakaóval is :). Előbb 180 fokon sütöttem kb. 20 percig, majd 150 fokon még kb. 5-10 percig. Van ahol kicsit megégett, de első sütésnek jó lett ;), a kakaós rész is tök jó volt így. Aki szereti, készítsen hozzá vaníliasodót is. 


 kicsit csúnyácska, de annál finomabb :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...