2011. november 20., vasárnap

túrós és kakaós "XY"






A héten készült napraforgó sósan (http://bogireceptjei.blogspot.com/2011/11/napraforgo.html), az eredeti recept innen való, Tündi megfejtette:


Ez ez nagyon jó kelt tészta, puha, másnap is nagyon jó, ezért megtartjuk :), szerintem karácsonyra kalácsnak tökéletes lesz.

Mivel most édes tészta készült, ezért 1 teáskanál sóval készült és 3 ek. cukorral. A tésztába anyu javaslatára 4 ek. olaj került, nekem kb. 1 dl víz kellett hozzá.
Egy kakaós tekercset csináltam és egy túrós búrkiflit :).

A kakaós tölteléke:
kb. 10 dkg olvasztott margarint 3 ek. cukorral és 2-3 ek. kakaóporral összekevertem, a vékonyra kinyújtott tésztára kentem és feltekertem, majd gyümölcskenyér formába tettem pihenni, ill. lekentem tojással.


A túrós tölteléke:
25 dkg túrót krumplitörőn áttörtem, tettem hozzá 2 ek. tejfölt, cukrot, vaníliás cukrot és búzadarát. Ismét kinyújtottam vékonyra a tésztát és mint a rétesnél, csak betöltöttem középre, kb. 2 cm vastag csíkban, majd feltekertem és beletettem a tortaformába. Én lüke nem néztem meg, hogy olyan hosszúra nyújtsam, hogy körbeérjen, így egy óriási búrkifli kinézet sikeredett :).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...