2011. december 18., vasárnap

rizskók (rizsfelfújt)



Öcsémmel anno annak idején (mikor Balassagyarmaton laktunk gyerekkorunkban) rengeteget ettünk, az ő nagymamája, Süni mama készítette nekünk. Mikor elköltöztünk Szeghalomra akkor évekig csak ácsingóztam utána, míg anya rávette magát és elkészítette, sokat nem mert, attól félt, hogy nem fog elfogyni :) (akkor még nem voltam valami nagy süteményevő). Most meg már én is szívesen készítem, hisz nemcsak én, hanem a fiam is nagyon szereti. Apával nem lehet megkedveltetni :(.

A recept:

2 bögre tejben és gy fél bögre vízben puhára főztem egy bögre rizst (kettőnknek kis bögre) vaníliás cukorral, ill. kikentem a lábast még főzés előtt margarinnal, de főzés közben is tettem bele, így nem égett le a tejberizs.
Hagytam hűlni, amikor félig kihűlt, akkor szétválasztottam 3 tojást. A sárgáját felvertem 3 ek. cukorral, margarinnal (5 dkg-t tettem bele olvasztva), belekevertem a rizsbe, majd a fehérjét is habbá vertem, óvatosan belekevertem, majd jól kivajazott tepsibe beleöntöttem és kb. fél óra alatt szépen meg is sült.
Baracklekvárral az igazi ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...