2011. április 23., szombat

Dávid tortája

Még anno vettem a Lidlben szilikon maci sütőformát. Tündi barátosném pedig irigykedik, hogy nekem van, neki nincs és nem tud a fiának maci tortát sütni, így kaptam az alkalmon, ha már meglátogatnak, akkor kap tőlem :D.

Ebben sütöttem piskótát (5 tojásból). Persze a gyerek mindig beleszólt, így ez a 2. sütés végeredménye lett, az elsőből somlói-szerűség készült.

A töltelék csokipudingos tejszínhabos. 3 dl tejben megfőztem egy csokipudingot, adtam hozzá még 2 ek. kakaóport (hollandit, mi csokisan szeretjük), 3 ek. cukrot, majd jó keményre megfőztem, aztán tettem rá margarin (pár kockát, tán 10 dkg körül), majd hagytam hűlni, aztán kevertem hozzá kb. fél doboz tejszínhabot (2-2,5 dl tejszínből). Kettévágtam a macit, megtöltöttem a krémmel, a díszítéssel pedig vártam Tündi barátnőmet, hisz ő olyan remekeket szokott csinálni (http://naploszeruseg.blogspot.com/). ami most vmiért nem jött össze...tojásfehérjehabból szeretett volna kakaósat, de vagy folyt vagy kemény lett és nem értette mi a baja, végül mentette a menthetőt és a maradék tejszínhabból öltöztette fel a macit, sztem elég jó lett. Kár, hogy nem kóstolták meg, meg sem szegtük, szóval az ünnepeltnek csináltam is tortát meg nem is :D (Dávid ápr. 12-én volt két éves) a somlóit részesítették előnyben.

2 megjegyzés:

  1. Legközelebb ne csinálj somlóit ha torta van :D Hisz nekünk a somlói és a hamis tiramisu a gyengénk ;) (tudom muszájból készült, de mi örültünk neki...:D )

    VálaszTörlés
  2. Most már tudom :D. A hamis tiramisu nálunk is nagyon nyerő ;).

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...