2011. április 1., péntek

csokis darázsfészek



Minap egy anyukánál jártam,aki épp darázsfészket sütött. Persze, hogy megkívántam a finom kalácsot, így meg is született, csak mivel a férjem csokipárti nem dió, így csokis lett, azért nem kakaós, mert holland kakaópor van benne és ugye az sokkal intenzívebb ízű.

A tészta 40 dkg liszt, 2 tojássárgája + 1 dl cukros tejben felfuttatott élesztő. Találtam olyan receptet, ahol még margarint is írt a tésztába (http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=25653225), de én nem tettem. Szépen összedolgoztam, egy órán keresztül kelesztettem.

Megcsináltam a tölteléket: 12 dkg olvasztott margarin, 2,5 ek. kakaópor (lehet a nem hollandiból több kell) + cukor ízlés szerint, én nem szeretem olyan édesen, sokalltam bele a 15 dkg porcukrot, szóval inkább a nyelvemre hagyatkoztam.

kinyújtottam a tésztát vékonyra, megkentem a kakaós krémmel, feltekertem mint a bejglit majd oylan 1-1,5 cm-es csigákat vágtam belőle, amit beletettem tepsibe, egymástól oylan 1-2 cm távolságra és hagytam még egy fél órát pihenni.

Aztán 20 perc sütés után meglocsoltam cukros tejjel (1 dl tej, 1 ek.cukor, egy vaníliás cukor), majd készre sütöttem.

Nekem a végeredmény inkább kakaós csigára hasonlít, de a lényeg, hogy olyan lett amilyennek szeretem, puha, omlós, nem édes és ami a lényeg csupa-csupa kakaó.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...